Podpora zvyšování kvality přípravy budoucích učitelů a učitelek mateřských škol na SŠ a VOŠ

Inovativní aktivity v mateřských školách -smyslová centra

Inovativní aktivity v mateřských školách -smyslová centra

Žákyně 4. ročníku Gymnázia Jana Blahoslava a Střední pedagogické školy v Přerově, oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika, ukázaly na učební praxi v mateřské škole v Olomouci, že vzdělávání může být nejen poučné, ale i zábavné a inspirativní. Tentokrát se zaměřily na téma „Smysly“, které dětem umožnilo objevovat svět kolem nich zcela novým způsobem. Díky inovativním vzdělávacím metodám si děti rozvíjely nejen své smyslové vnímání, ale také tvořivost, logické myšlení a sociální dovednosti.

Cítím, slyším, vidím – smyslová centra v akci

Hlavní částí aktivity byla tzv. smyslová centra, která byla rozmístěna po celé třídě. Každé centrum se zaměřovalo na jeden ze smyslů – zrak, sluch, čich, chuť a hmat.

  • Zrakové centrum: Děti zkoumaly optické klamy a barevné filtry.

  • Sluchové centrum: Malí objevitelé poslouchali různé zvuky přírody a hádali, co slyší. S pomocí jednoduchých hudebních nástrojů si dokonce vytvořili vlastní skladbu.

  • Čichové centrum: Malé nosíky zkoumaly různé vůně a vůničky. Děti si oblíbily rozpoznávání bylinek a koření.

  • Chuťové centrum: Probíhalo zábavné ochutnávání. Děti měly zavázané oči a zkoušely rozpoznat různé chutě – sladkou, slanou, kyselou a hořkou.

  • Hmatové centrum: Nejvíce legrace bylo při hádání předmětů pouze pomocí hmatu, schovaných v tajemných hmatových krabicích.

Cílem aktivit bylo propojit zážitkové učení s objevováním světa pomocí smyslů. Děti se učily formou hry, která je přirozeně motivovala k poznávání. Tento projekt ukázal, že i učení o něčem tak přirozeném, jako jsou smysly, může být inovativní, kreativní a hlavně zábavné. Je to skvělý příklad toho, jak moderní přístupy mohou rozvíjet dětskou zvídavost a nadšení pro poznávání světa.

Mgr. Studýnková Romana

ředitelka školy

Fotogalerie