Prezentační dovedností s Michalem Berkou na Hotelové škole v Jeseníku

V průběhu května a června 2025 proběhla na Hotelové škole v Jeseníku série workshopů zaměřených na rozvoj prezentačních a komunikačních dovedností žáků. Projekt vznikl ve spolupráci s iniciativou Den pro školu, konkrétně s komunikačním koučem Michalem Berkou a pedagožkou Kateřinou Hégerovou, která projekt dále rozvíjela v rámci své výuky. Kateřina Hégerová je zapojena do aktivity Dlouhodobé workshopy pro pedagogické pracovníky, kterou zaštiťuje Krajské centrum kreativního vzdělávání v rámci Implementace dlouhodobého záměru Olomouckého kraje.
Díky spolupráci konzultanta kreativity Ondřeje Kluse a vyučující Kateřiny Kmentové, která se věnuje mimo jiné předmětu marketingu, vznikla iniciativa vytvořit Marketingovou soutěž pro žactvo, kteří si tak zábavným způsobem vyzkouší proces prezentace projektu a tvorby marketingových materiálů.
Workshop s Michalem Berkou se zaměřil na tvorbu efektivního sdělení a veřejné vystupování, včetně kreativní techniky tzv. metody Walta Disneyho. Vyučující pod vedením kouče Michala Berky aktivně zapojila žactvo, které pracovalo na vlastních prezentacích v rámci třídní soutěže, ze které postoupilo šest týmů do školního finále.
Finální prezentace proběhla za účasti ředitele školy, zástupkyně města, konzultanta kreativity Krajského centra kreativního vzdělávání Ondřeje Kluse a zástupce Inovačního centra Olomouckého kraje Kamila Kavky. Studenti představili pět návrhů na inovativní formy prezentace školy – od dokumentárního filmu přes únikovou hru až po mangu. Odborná porota ocenila především kvalitu vystupování, vizuální zpracování i jasnost sdělení. Vítězným návrhem se stal dokumentární film. Součástí finále bylo i anonymní hlasování žáků a cena diváků.
Pedagožka Kateřina projekt hodnotila jako úspěšný, i když by si přála větší zapojení některých skupin. Projekt přinesl nejen konkrétní výstupy z hodin marketingu, ale také posun v pedagogickém přístupu a odvaze zkoušet nové formy práce a nebát se být kreativní ve výuce.