Rozvoj matematické gramotnosti v Olomouckém kraji

Rozvoj matematické gramotnosti v Olomouckém kraji

Krajský metodický kabinet pro matematickou gramotnost

V rámci projektu IDZOK byl vytvořen dotazník, který jsme poslali ředitelům a učitelům středních škol. Cílem bylo zjistit, které oblasti matematiky jsou pro žáky nejvíce problematické. Po vyhodnocení dotazníků jsme identifikovali klíčové oblasti, které vyžadují zlepšení.

 

Na základě získaných informací vytváříme metodické listy k výuce zaměřené právě na tyto problematické oblasti matematiky. Metodické listy se zaměřují na praktické využití matematiky ve vybraných oblastech, jako je finanční gramotnost, práce s daty a grafy, planimetrie a stereometrie v praxi, technické výpočty a logické myšlení. Všechny metodické listy budou navrženy tak, aby odpovídaly rámcovému vzdělávacímu programu pro učební obory. Každý list bude zaměřen na reálné situace, které žáci mohou zažít ve své budoucí praxi.

 

Kabinet sdílí příklady dobré praxe, novinky z oblasti matematické gramotnosti a nabízí nové metodické přístupy pro efektivní integraci matematiky do odborných předmětů. Cílem je posílit matematické kompetence žáků a zlepšit jejich profesní uplatnění. Vytvořili jsme seznam vhodných učebnic, sbírek příkladů a pracovních sešitů pro učební obory. Tento seznam je určen pro pedagogy, aby měli k dispozici kvalitní a relevantní materiály pro výuku matematiky.

 

Všechny metodické materiály budou postupně zpřístupněny na portálu Olomouckého kraje. Materiály budou sloužit jako cenný zdroj pro pedagogy ve všech školách regionu.

Mgr. Drahomíra Skácalová