Krajský metodický kabinet strojírenské mechaniky
Spolupráce s regionálními a dalšími SŠ platforma KMK pro pedagogy s tématikou robotizace výrobních procesů
Cíle aktivity: Výměna zkušeností a informací mezi učiteli odborných předmětů s tématikou robotizace výrobních procesů
- Osvědčené a motivující metody výuky.
- Rozšíření informací o výběru výukového robota.
- Způsoby využívání robotů na pracovištích SŠ.
Odborné příspěvky do platformy:
- Učitel odborných předmětů Ing. Adamec ze SŠTZ Mohelnice představil průmyslový robot DOBOT MG 400, který je využíván k výuce na jejich škole. Přiblížil vlastnosti, akcentoval nízkou hmotnost (příznivé pro přemísťování robota) a vysvětlil rozdíl mezi kolaborativním a průmyslovým robotem.
- Učitel OV p. Ženčák ze SŠŘ Šumperk navázal na informace ze semináře Robotizace svařování a provedl srovnání užitných vlastností kolaborativního robota a průmyslového robota. Vysvětlil i metodiku výuky, aby žáky zaujalo učit se řídit pohyby robota – použil metodu počítačové hry.
Učitelům ze škol, kde plánují nákup výukového robota, byly předány informace důležité pro
úspěšný výběr.
Vzhledem k naléhavosti vzdělávání žáků středních odborných škol v problematice robotizace průmyslových procesů byl seminář velmi prospěšný a kladně hodnocený.